KOŁYSANKI - teksty tradycyjne

… na melodię kołomyjek

Od pani Natalii Lesickiej z Iwanofrankowska ( podnóże Huculszczyzny)


Spij synoczku ,treba spaty
Nad toboju Boża Maty
Anhelyczki po bokach
Isus Christos w hołowach

Oj powiszu kołysoczku
Na duba,na duba
Budu ,budu kołysaty
Małoho hołuba

Oj letieła zazulieczka
Czeriez sadowinu
Zagubiła biłe piercie
Zbudziła dytinu

Abi tobi zalulieczko
Drugi piercie wpało
Zbudziła meni dytinu
Buło’b jeszcze spało

Spij synoczku treba spaty
Pokołyszie tebie tato
A jak tato chocze spaty
To kołysze tebie maty

Ja ne spju ,tobi spiwaju
Spij dytino baju-baju

Kołysanka z łowickiego, jedna z moich ulubionych


Uśnij ze mi uśnij, albo mi urośnij,
może mi się przydasz w pole gąski wygnasz

A ja nie urosnę, gąsek paść nie będę,
usiądę w kąciku i bawić się będę

Uśnij ze mi uśnij, albo mi urośnij,
Miałabym wygodę, nosiłabyś wodę

Izbę byś zamiotła, warkoczki byś splotła,
Mogłabyś się przydać w pole gąski wygnać

Póki nie urosnę, gąsek paść nie będę
Usiądę w kąciku i bawić się będę

Brak komentarzy: